woensdag 30 oktober 2013

Bad hair year #firstworldproblems

Bad hair year #firstworldproblems
Bron: www.beauty-by-diede.blogspot.nl (bewerkt met instagram)

Vandaag even een ander soort een artikel. Ik schrijf  typ vandaag een keer niet over de dingen waar ik blij van wordt, maar vandaag een artikel over wat ik niet leuk vind. Ik heb een hekel aan mijn haar. Geen enkel product helpt en iedere dag heb ik weer de zelfde problemen. En ik waarschuw je, wat je op de foto's ziet, is nog niks.


1. Ik heb ontzettend pluizend haar en dat komt mede door punt 2. Ik heb van mezelf slag/krullen, maar het pluist ontzettend en het glanst totaal niet. Kokosvet, serum/olie, mousse? Het helpt allemaal niet.

2. Ik heb veel en dik haar. Ideaal zou je misschien zeggen, maar niets is minder waar. Het is zwaar, maar wel heel bol (aan volume geen gebrek).

Bron: www.beauty-by-diede.blogspot.nl
3. Doordat ik dus zoveel dik haar heb, is mijn haar ontzettend droog. Hierdoor krijg je heel snel gespleten puntjes.

4. Ik heb veel (afgebroken?) baby haartjes. Aan de voorkant zitten veel korte plukjes en in mijn nek ook. Dan moeten ze ook nog eens vreselijk (pluizig) krullen. Ze hangen niet naar beneden, maar staan echt recht opzij.


5. Als ik mijn haar een keer stijl, blijft het niet zitten. Na 1 uur zit het bijna weer zoals gewoonlijk, ongeacht de stijltang of de stylingsproducten.

6. De kleur van mijn haar, nog zoiets. Vroeger was ik echt enorm licht blond en naarmate ik ouder word, wordt mijn haar ook steeds donkerder. In principe vond ik dat nooit erg, totdat het nu een beetje de zogeheten peper en zout tint krijgt. Saai!


Bron: www.beauty-by-diede.blogspot.nl (Hier had ik het net ombre
geverfd. Inmiddels is mijn haar een stukje korter
en is mijn haar iets donkerder
geworden.)
7. Als je mijn haar zo ziet, zou je het niet zeggen. Toch verlies ik onwijs veel haren per dag, zeker meer dan gemiddeld. Ik vind het raar dat je er niks van terugziet, ik blijf mijn dikke haar houden.

8. Door de dikte van mijn haar, heb ik nog een probleem. Het gaat heel erg snel klitten. Het probleem is alleen, zodra ik het ga borstelen zie je niets meer van de slag/krul die erin zit en wordt het alleen maar pluiziger.


9. Statisch haar, tuurlijk, kan er ook nog wel bij. Zeker in de winter als de verwarming hoog aanstaat kan ik mijn knetterende haar wel vervloeken.

10. Punt tien kan ik niet verzinnen, dus misschien valt het toch nog een beetje mee dan ;).

Sorry jongens, dit moest ook gewoon even een keertje. Tuurlijk het zijn eerste wereld problemen (#firstworldproblems), maar af en toe klagen moet kunnen, vind ik. Het liefst zou ik mooi glad/stijl haar hebben, maar helaas, daar ben ik niet mee gezegend. Maar goed, mensen met stijl haar, willen krullen en mensen met krullen, willen stijl haar.

Mochten jullie nog tips hebben voor me op het gebied van producten of stylingstips. Laat het me dan weten, ik heb al veel geprobeerd, maar lang nog niet alles dus tips zijn welkom!

1 opmerking:

  1. Ahw! Haha, ik wil inderdaad altijd al krullen:D Heb de Autumn tag trouwens ingevuld:) xx

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een comment achter, ik neem zo snel mogelijk een kijkje op jóuw website!