donderdag 16 mei 2013

Kwarktaart Citroen van Dr. Oetker


Ik ben dol op kwarktaart en wilde er graag een zelf maken. Als je in de supermarket gaat kijken kom je al snel uit bij Dr. Oetker. Nou is dat inprincipe niet echt heel moeilijk. Maar, als je bijvoorbeeld heel jong bent of gewoon heel weinig ervaring hebt kan het toch nog best lasting zijn. Vandaag laat ik jullie zien hoe je te werk gaat en wat ik ervan vind. (En trouwens, het is super handig want je hoeft hem niet te bakken. Ideaal als je niet met een oven/magnetron kan omgaan.)





   Wat je nodig hebt:
♥ Pak Dr. Oetker kwarktaart Citroen
♥ 500 g magere kwark
♥ 250 ml slagroom
♥ 60 g boter/margarine
♥ 400 ml water




Op de achterkant staat alles duidelijk uitgelegd. Foto's van mij heb je dus eigenlijk niet echt nodig. Maar ik vind het toch wel leuk om te laten zien en als je er helemaal niks bakt van taarten maken is het misschien toch wel handig.


Dit zit er in het pak: bakpapier, bodemmix, taartmix.


Pak je springvorm.


Haal de springvorm open, leg het bakpapier er over heen.



 Vervolgens sluit je de bakvorm weer.


Dan pak je de boter en smelt je hem helemaal in een pannetje.


Als hij helemaal is gesmolten haal je hem van het vuur. Dan doe je de bodemmix erbij en roer je het goed door.



Hierna doe je de bodemvulling in de springvorm.



Verdeel het goed en duw het aan met de bolle kant van een lepel.


Zet daarna de springvorm in de koelkast voor 10 minuten. Ga daarna verder met de taartmix.


Pak 400 ml water (oftewel 4 dl).



Gooi het water in een kom.


Vervolgens giet je de taartmix erbij.


Dit mix je 1 minuut op de laagste stand.


Vervolgens pak je de magere kwark erbij. Je moet officieel 500 gram gebruiken, maar ik had een bak van 450 gram. Dit ging ook prima. Pak ook de verse slagroom.



Giet de slagroom in de kom erbij.


Daarna ook de kwark.


Dit mix je weer, maar deze keer op de hoogste stand. Doe dit 2 minuten lang.



Als het een luchtige massa is geworden haal je de springvorm uit de koelkast. Giet de massa over de koekbodem.


Vervolgens verdeel je het met de bolle kant van een lepel.



Plaats de springvorm weer in de koelkast. Laat het 2,5 uur opstijven.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat een comment achter, ik neem zo snel mogelijk een kijkje op jóuw website!