dinsdag 26 maart 2013

♥ Masker recept met o.a avocado en cacao ♥

Natuur azijn, avocado, cacao en honing
Maskers, ik ben er dol op. De maskers van 'dokter van de Hoog' zijn mijn favoriet, maar ik vind het ook erg leuk om zelf maskers te maken. Bij Mascha zag ik een artikel van lang geleden, met de werking van verschillende ingrediënten. Ik heb er daar een paar uitgepikt en mijn eigen masker gemaakt. Eén ding kan ik je alvast vertellen, ik heb een nieuwe favoriet gevonden.

Ingrediënten
Op bovenstaande foto zie je de ingrediënten die je nodig hebt. Natuur azijn heeft bijna iedereen wel in huis, cacao blijft lang houdbaar en honing hebben ook veel mensen. Het enige wat sommige mensen niet in huis hebben, zou avocado kunnen zijn.

De werking van de ingrediënten:
Honing: Kalmeert de huid, maakt je huid zacht en reinigt de poriën.
Avocado: Verzacht de huid. 
Natuur azijn: Tegen puistjes.
Cacao poeder: Maakt je huid zacht en zorgt voor een gezonde glow.


Je begint met een leeg kommetje.


Je pakt je avocado en snijdt hem door midden. Je hebt niet zoveel avocado nodig. 1 eetlepel is denk ik wel genoeg. (Wat je met de rest van de avocado kan doen laat ik je morgen zien :).)


Vervolgens doe je een scheutje honing erbij in de kom.


Zit er honing bij? Doe er dan een scheutje natuur azijn erbij. Niet teveel, want anders kan het iets te agressief worden.

Ziet er niet echt lekker uit hè, haha
Als laatste strooi je wat cacao poeder erdoor heen. Doe het een beetje op gevoel. Dan pak je een vork en ga je alles prakken.


Als je het makser opsmeert zou ik wel een badjas aan doen. Anders wordt je kleding vies en dat is niet zo handig.


Het masker werkt echt ontzettend fijn. Het maakte mijn huid zacht, kreeg inderdaad een mooie glow, en de onzuiverheden werden ook minder. Echt heel erg fijn. Ja, zeker een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat een comment achter, ik neem zo snel mogelijk een kijkje op jóuw website!